10 OK, AMIÉRT ED SHEERAN TÖBB, MINT EGY FELEJTHETŐ POPSZTÁR

Hosszú, fárasztó nap után zötykölődtem hazafelé a minap a buszon. Az ég már régen sötét kékbe fordult, kezdett minden elcsendesedni odakint, az én fülemben pedig Ed Sheeran X című albuma szólt. Azon vettem észre magam, hogy egyik dalról a másikra lépve dúdolgatok és azon gondolkodom, hogy ez mennyire jó. 
Pedig nehezen adtam meg magam Ed Sheeran zenéjének. Az X felett valahogy mindig átsiklottam, majd meghallgatom később felkiáltással... valamiért nagyon sokáig élt a fejemben a kép, hogy Ed Sheerannek van pár jó dala, és ennyi. Egy tinisztár, akit kedvelnek a lányok. Nem is tévedhettem volna nagyobbat.


1. Ne csak hallgasd, értsd!
 Azt hiszem a szerelmünk a Thinking Out Loud című dalával kezdődött. Legalábbis részemről. Ez volt az első dalszövege, amire igazán felfigyeltem. Egyszerű, tiszta, őszinte, érzelmes, gyönyörű. Ami egyébként dalszövegei nagy részéről elmondható. Lego House, Give Me Love, Photograph, One, All Of The Stars, The A Team... hihetetlenül fontos üzenetet közvetítő dalok. 

 2. Ha már hallgatod... figyeld a gitárjátékát! 
Számomra ahhoz hogy egy előadó hiteles legyen a szememben szükséges, hogy ne csak a mások által megírt dalokat tudja elénekelgetni, hanem ő maga is képes legyen alkotni. Ed remek zeneszerző, aki szuperül játszik hangszereken. Egyszerűen imádom a gitárjátékát - na meg persze a gitárjához fűződő sajátos viszonyát is.


3. Ha már gitár... tudtad, hogy több zenésznek is szerzett remek dalokat?
Tudtam, hogy dolgozott már olyan sztárokkal, mint például Taylor Swift, mégis furcsán éreztem picit magam amikor azon kaptam magam, hogy Justin Bieber Love Yourself, vagy a One Direciton Little Things vagy Perfect című dalát dúdolgatom, mert annak ellenére is tetszenek ezek a dalok, hogy egyik előadónak sem vagyok rajongója... aztán megtaláltam a közös pontot, Ed írta őket! :)


4. Singer with a flow
Ed közli velünk Take It Back című dalában, hogy ő bizony nem rapper... Ennek ellenére én nem bánom, amikor a rap felé mozdul, nem csak jól áll neki, hanem tehetséges is benne.

5. Azok a '90-es évek
Ed le sem tagadhatná, hogy a '90-es években nőtt fel... imádom, amikor néhány dalában felfedezni vélem a '90-es évek fiúbandáinak ma már nosztalgikus csengését.


6. Élőben az igazi
Sajnos még nem volt alkalmam élőben látni, így maradnak a youtube-koncertek. Imádom, hogy élőben is ugyanazt a minőséget hozza, mint a stúdiófelvételeken.



7. Funnybunny 
 Azt hiszem ehhez nincs mit hozzáfűzni, imádom a humorát - amit szerencsére gyakran megvillant, hol fellépések, hol interjúk közben.

 8. Readhead 
Sajnálom, de helyet kell szorítanom a fangirl énemnek is és meg kell, hogy emlékezzem egy pontban a lángoló, természetes, gyönyörű vörös hajáról. mélysóhaj



 9. A tánctudása...
Nos, igen, a Thinking Out Loud nem csak a szövegével és a zenéjével vett le a lábamról. Láttátok a hozzá készült videóklipet? Egyszerűen zseniális. És állítólag kimondottan a videó miatt tanult meg táncolni, mert egyébként nem tud. 

10. X
Mindenek felett azonban X című albuma volt az, amivel bebizonyította számomra, hogy több mint egy felejthető popsztár. Az X változatos, érzelmes, ugyanakkor laza. Laza, mégis minden hang és szó percízen a helyén áll. Az én szívemet meghódította, Mr. Sheeran. 

 

Megjegyzések