MUSIC TAG | EGY KIS BEPILLANTÁS A KEDVENCEIM KÖZÉ

A Zene Mindörökreblog egyik első bejegyzése volt az alábbi tag, amit megpillantottam. Igaz hasonló, ám sokkal rövidebb tag-et már én is töltöttem ki, de az lassan egy éve volt, ezért aktuális lehet egy kis frissített kibővítés. :)


1. Egy dal, amit szeretsz, színnel a címében
 Coldplay - Yellow 
Azt hiszem, kétfajta ember létezik: aki nagyon szereti a Coldplay zenéjét és akit teljesen hidegen hagynak. Én az előbbi kategóriába tartozom, a Yellow pedig az egyik legszebb számuk.

2. Egy dal, amit szeretsz, számmal a címében
 A The Script sosem okoz csalódást dalszövegek terén. Lehet, hogy vannak akiknek "túl konkrét", és tényleg - nincs benne semmi elvont köntörfalazás, egyszerű, életszerű dalszövegek - pont mint a Six Degrees Of Seperation. Azt hiszem sok embernek ismerős lépcsők sajnos ezek. 

3. Egy dal, ami a nyárra emlékeztet
Tavaly nyáron volt szerencsém újra látni a fiúkat élőben, ezúttal itthon. Felejthetetlen élmény volt. :)

4. Egy dal, ami olyasvalakire emlékeztet, aki legszívesebben elfelejtenél
Taylor Swift - I Know You Were Trouble 
Taylor Swift dalai között le merem fogadni, hogy minden lány talál legalább egy dalt, ami emlékezteti valakire. 

5. Egy dal, amit hangosan kell hallgatnod
 Coldplay - Every Teardrop Is A Waterfall
 Fent már kifejtettem az imádatomat a Coldplay iránt, nem csoda, hogy több daluk is felkerült a listára. Ez a dal az én "power song"-om. Reggel ha nehezen indul a nap, csak bekapcsolom, feltekerem a hangerőt és rögtön egy olyan energia löketet kapok tőle, amire lehet, hogy egy erősebb kávé sem képes.

6. Egy dal, amitől táncolni támad kedved
 Taylor Swift - Starlight
 Oh my what a marvelous tune ... nem lehet nem megmozdulni rá. :)

7. Egy dal, amit vezetés közben hallgatsz
 Avicii - Waiting For Love
Vezetés közben, buszozás közben, tanulás közben, mosogatás közben, blogolás közben...

8. Egy dal, ami drogokról és alkoholról szól
Lehet, hogy nem egyértelmű a dalszöveg alapján rögtön mindenkinek elsőre, pedig de, igen. Hihetetlen fájdalmas megközelítésben. 

9. Egy dal, ami boldoggá tesz
Olly Murs szerintem alapjáraton rendelkezik azzal a képességgel, hogy megszólal és instant jókedv lesz úrrá az emberen. Egyszerűen annyira pozitív a kisugárzása, mindig örömöt áraszt és ez ragadós szerencsére. Ez a dal pedig kimondottan vidám, nem lehet nem mosolyogni közben.

10. Egy dal, amitől szomorú leszel
Fájdalmasan gyönyörű ballada az egyoldalú szerelemről. Hát ki nem szomorodna el ettől?

11. Egy dal, aminek a hallgatásába sosem fáradsz bele
Azt hiszem, mindenkinek van az életében legalább egy előadó, akit nem tud megunni. Meghallja a hangját, mindegy mit énekel, és kész... imádja. Mert ismerős a hang, mert otthon van benne, mert a lelkéig hatol. Nos, ez az együttes az én esetemben pontosan ilyen.

12. Egy dal kiskamasz korodból
 Shania Twain - Up! 
Emlékszem, még általános iskolás voltam, amikor megvettem a zsebpénzemből az első lemezeimet. Britney Spears, Dido, Shania Twain... kétezres évek eleje, hiányzol!

13. Az egyik kedvenc '80-as évekbeli dalod
U2 - With Or Without You
Amióta az eszemet tudom, nagyon szeretem a U2-t, ez az egyik kedvenc dalom tőlük.

14. Egy dal, amit szeretnél, hogy az esküvődön játszanak
Edvin McCain - I'll Be (a Boyce Avenue feldolgozásában)
Fentebb már említettem, hogy mennyire kötődöm az együtteshez. Ez a dal pedig egy csoda, ennél tökéletesebbet elképzelni sem tudnék.

15. Egy feldolgozás
 Thirty Seconds To Mars - Stay (Rihanna)
Oké, álljunk meg egy pillanatra és adózzunk egy perc néma csenddel és hálával Jared Leto hangjáért. eargasm

16. Az egyik kedvenc klasszikus dalod
 ThePianoGuys - Michael Meets Mozart
Oké, most egy picit csalok. Mert ők bizony kortársak, és rengeteg pop dalt dolgoznak fel - azonban mindezt klasszikus szinten teszik, sőt olykor klasszikusokhoz nyúlnak! Bátran keverik a klasszikust a nagyon maival, engem pedig nagyon megvesznek a stílusukkal és a tudásukka.

17. Egy dal, amit karaoke-znél duettben 
 Ha ez most egy hirdetés lenne, akkor valahogy úgy szólna, hogy Taylor Swift hangi adottságaitól "hajszálnyira" elmaradó lány keresi Ed Sheeran adottságaitól el nem maradott duettpartnerét. Ugyanitt Ed hasonmások jelentkezését is várja.

18. Egy dal abból az évből, amikor születtél
Ismerős volt, mint filmzene, ismerős volt magyar szöveggel is, de az meglepetés volt, hogy akkor íródott, amikor én születtem. :) 

19. Egy dal, ami elgondolkoztat az életről
 James Bay - Running
Tessék meghallgatni.

20. Egy dal, aminek számos jelentése van számodra
 Szabó Balázs Bandája - Ami elhasadt 
Nagyon szeretem az együttest, nagyon szeretem az eredeti verset és szerzőjét, nagyon keserédes emlékek fűznek az együttes utolsó koncertjéhez. Azt hiszem ettől dal nem is állhatna közelebb a szívemhez.
 
21. Egy kedvenc dalod, aminek név van a címében
 Bruno Mars - Valerie 
Imádom Bruno hangját, ez a dal pedig még azokból az időkből van, amikor nagyon szerettem azt a stílust, amit képviselt.

22. Egy dal, ami előrébb visz
 OneRepublic - Marchin On
 Ez az én "power-song"-om. :)

23. Egy dal, amit szerinted mindenkinek hallgatnia kellene

24. Egy dal egy bandától, akiket szeretnél, hogy továbbra is együtt legyenek
 Fun.: Some Nights
Szóval, Nate Ruess kedves, így hogy feloszlott ez a fantasztikus banda, koncentrálj erősebben a szóló karrieredre, mert rettenetesen hiányzik a zenei élet színteréről a jelenléted.

25. Egy dal egy előadóból, aki nem él már
 Amy Winehouse - Valerie
Olyan sokan hiányoznak, akik nem lenne szabad, mert még itt kellene lenniük.

26. Egy dal, amitől szerelmes akarsz lenni
Jess Glynee - Hold My Hand
Könnyű, optimista, vidám, pörgős - így kell, hogy kezdődjön.  

27. Egy dal, ami összetöri a szívedet

28. Egy dal, egy olyan előadótól, akinek imádod a hangját
 Járai Márk - Bájoló
Kevés hazai előadót követek, de Járai Márk hangja mellett még én sem tudok szó nélkül elmenni. Őt akarom hallgatni hűvös szeptemberi estéken forró teával a kezemben. Vagy forró nyári éjszakákon hideg rozéfröccsel a poharamban. Szóval bármikor. 

29. Egy dal, ami a gyerekkorodra emlékeztet
A kis hableány - Ringat a víz
Két szó: Disney mesék. Azt hiszem, minden '90-es években felcseperedett életét meghatározzák ezek a mesék. És emiatt nagyon szerencsésnek érzem magam. :)
 
30. Egy dal, ami magadra emlékeztet
OneRepublic - Burning Bridges

Nem mondom, hogy elsőre ugrott be ez a 30 dal, jó régen a piszkozataim közt lapult már ez a bejegyzés. Mindig formálgattam, mindig jött valami más dal, nehéz egy-egy kategóriához egy dalt választani. Önismereti "tesztnek" is remek ez a kis tag, bátran ajánlom mindenkinek. :)
 

Megjegyzések