VISZLÁT 2016! - KEDVENCEK


Lassan közeleg az év vége, ami remek alkalmat nyújt arra, hogy átgondoljuk a mögöttünk lévő évet. 2016 változatos volt, volt amikor rohant az idő, máskor úgy éreztem, hogy sosem érünk ennek az évnek a végére. Nem csak az én életemben volt ilyen, hanem a zenei élet is őrült módon váltogatta arcait. 
Értek minket hatalmas veszteségek, melyek alapjaiban rengették meg a zenei világot. Sosem lesz már ugyanolyan a (zenei)világ David Bowie, Prince, Leonard Cohen vagy George Michael távozása után. Persze ünnepeltünk is, Taylor Swift tarolt a Grammyn, Bob Dylan pedig Nobel-díjat kapott.
Átpörgetve az idén megjelent dalokat, albumokat, összegyűjtöttem, hogy milyen dalokat szerettem a legjobban 2016-ban.


Az év kedvenc albuma: OneRepublic - Oh My My
Nagyon, nagyon vártam ezt a korongot. Nem szeretnék róla sokat írni, mert születőben van egy albumajánló a lemezről, de előjáróban, csak annyit, hogy imádom, hogy a banda mindig képes a megújulásra, anélkül, hogy elvesztenék a saját, kiforrt stílusukat. Ja, és amióta kijött, nem tudom kivenné a kocsiban a lemezlejátszóból - azt hiszem, ez mindent elmond. 

Az év kedvenc dala: Justin Timberlake - Can't Stop The Feeling 
Rengeteg kedvenc dalom volt 2016-ban, de, ha csak egyet kellene említenem, akkor talán ezt a dalt mondanám. Imádom az instant vidámságot, jókedvet, ami árad ebből a zenéből. Nem lehet abbahagyni a hallgatását, de tényleg nem. :) 


Az év kedvenc női előadója: Sia
Sia pályáját régebb óta követem, nagyon szerettem a 1000 Forms Of Fear-t is, de igazán idén sikerült belopnia magát a szívembe This Is Acting című korongjával. Nem csak ezt az albumot, hanem régebbi Sia dalokat is sokat hallgattam idén, így számomra ő volt az év legmeghatározóbb női előadója.

Az év kedvenc férfi előadója: James Arthur
James pályáját az X-faktoros indulás óta követem, voltak hullámhegyek-hullámvölgyek, de én roppantul örülök neki, hogy úgy néz ki, hogy James újra remek dalokat alkot. Szerintem kevés ember van, aki ne zárta első hallásra a szívébe a Say You Won't Let Go-t.


Az év kedvenc videóklipje: Beyonce - All Night
Beyoncé vitathatatlanul zseniális, a mai zenei világ (egyik) királynője szerintem. Videoklipekben verhetetlen, nem is kérdés, hogy az ő egyik alkotása a kedvencem 2016-ban.
Az év meglepetése: Calvin Harris
Oké, valószínűleg senkinek sem volt meglepetés, hogy a This Is What You Came For mennyire zseniális, de nekem hatalmas meglepetés volt, hogy én ezt a dalt ennyire szeretem, hiszen az elektronikus zene minden válfaja egészen távol esik a komfort zónámtól. Calvin Harris azonban idén teljesen felforgatta a komfort zónámat ezzel a dallal, annyira, hogy elkezdtem a régebbi lemezeit beszerezni - és rá kellett jönnöm, hogy zseniális ez a fickó. 

 

Az év kedvenc feldolgozása: Pentatonix - Hallelujah
Mindig is közel állt hozzám az a stílus, amit a Pentatonix képvisel, ez a feldolgozás pedig egyszerűen csodálatos. Azt hiszem, hogy ez a feldolgozás igazán méltó tisztelgés Leonard Cohen előtt.

Az év felfedezettje: Shawn Mendes
A Treat You Better-rel Shawn egyértelműen berobbant a köztudatba, olyan dal ez, ami egyszerűen beragad az ember fülébe, aztán egész nap ezt dúdolgatja. Ezzel még engem igazán nem tudott meggyőzni, azonban az év során szépen bizonyította, hogy ő több mint ez a dal. Azt hiszem, megéri majd jövőre is figyelni erre a fiatal emberre. :) 


+ Az év zenés filmje: Kaliforniai álom
Sajnálom, de egyszerűen nem tudtam kihagyni a listáról. Imádom a kor hangulatát, a kor zenéit, a kor ruháit, a kor táncait, úgy összességében mindent amit a film megjelenít. Meg persze Ryan Goslingot és Emma Stonet, egyszerűen minden zseniális ebben a filmben.

Remélem, mindenki eredményes évet tudhat maga mögött 2016-ban. 2017-re nem is kívánhatnék mást, mint egy picit több nevetést, boldogságot, szeretetet, egészséget és persze a háttérbe remek zenéket. Boldog új évet!  

Megjegyzések